Senin, 06 Oktober 2014

BILA KAU RINDU



bila kau rindu aku, akupun begitu
lewat salam yang kau titip pada angin
ku letak kan hati ku di sungai mengalir

di antara bukit-bukit ada pelangi kenangan
warnanya terang bila kau rindu aku

datanglah ke hutan untuk melihat daun gugur
aku juga berada di balik  bayang pohon-pohon

melihat mu kacau, berlumur ranting rapuh
ku bersembunyi di semak di balik batu retak

bila kau rindu aku, aku pun begitu
terus saja kau menengadah badan, mencari
padahal, aku bersandar akar terpaku diam

bila kau rindu aku, dengar lah hutan bertanya
di tanah basah tunas tumbuh dan pohon ambruk
ada serpihan fosil,
bekas jejak kita berdua tertimbun daun kering

berjanjilah bila kau rindu
seperti janjinya hujan kepada hutan
yang boleh kita simpan hanya buah-buahnya


Juli 2014